Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egy reklámszakember vallomásai (könyvajánló)

2011.03.19

Nemrég elolvastam David Ogilvy "Egy reklámszakember vallomásai" című könyvét.

Íme egy rövid ismertető róla:

Bár ez a könyv tartalmaz szövegíróknak szóló intelmeket, én mégis azt hiszem, hogy inkább azoknak íródott, akik reklámügynökséget akarnak alapítani, vagy éppen most nevezték ki őket egy reklámügynökség vezetőjévé. A könyvben az írója, az egyik legismertebb szakember vall tapasztalatairól a reklámkészítéssel kapcsolatban, és ad tanácsokat arra vonatkozólag, hogy "Hogyan vezessünk reklámügynökséget?", "Hogyan szerezzünk ügyfeleket?", "Hogyan lehet a csúcsra jutni? - Tanácsok fiataloknak", de természetesen szerepel benne olyan fejezet is, amelynek az a címe, hogy "Hogyan írjunk hatásos reklámot?".

Amennyiben már reklámügynökségnél dolgozunk, ez a könyv ideális ajándék lehet főnökünknek, mondjuk a névnapjára. Hátha tanul belőle. :-)

Természetesen a könyvnek vannak hiányosságai. Mivel sok évvel ezelőtt íródott, ezért például teljesen hiányoznak belőle az interneten való reklámozásra, a közösségi médiára vonatkozó részek. Ezen felül szinte egyáltalán nincs benne illusztráció, amely nagyban segítette volna a könyvben példaként említett hirdetések elképzelését/vizsgálatát. Ez nekem azért fájó, mert én évekkel korábban olvastam ugyanezen szerzőnek egy másik könyvét ("Ogilvy: a reklámról"), és az - emlékezetem szerint - tele volt gusztusos illusztrációkkal, amelyek bemutatták, hogy milyen a jó reklám - Ogilvy szerint. (És szerintem is.)

A hiányosságok ellenére ajánlom e könyv elolvasását, mert - ahogy a címéből is látszik - egy nagy karriert befutott reklámszakember vallomásait, tapasztalatait tartalmazza, amelyek segíthetnek nekünk is (nem csak a főnökünknek), hogy jobb reklámosok legyünk . . .

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.